Sorting
Source
Katalog księgozbioru
(16)
Form of Work
Książki
(16)
Publikacje dydaktyczne
(5)
Publikacje naukowe
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Poezja
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Proza
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Status
unknown
(8)
available
(7)
unavailable
(1)
Branch
Wypożyczalnia
(16)
Author
Fuks Agata
(2)
Łobocki Mieczysław (1929-2012)
(2)
Bęczkowska Krystyna (1940-2016)
(1)
Czarnecka Wiesława
(1)
Gajda Janusz (1933- )
(1)
Kaczmarek Bogusława Beata
(1)
Karkowska Magda
(1)
Kulisiewicz Beata
(1)
Kupisiewicz Czesław (1924- )
(1)
Miksza Małgorzata (1957- )
(1)
Niewola Dorota
(1)
Nęcka Edward (1953- )
(1)
Skorek Ewa Małgorzata
(1)
Węglińska Maria (1936- )
(1)
Łakomski Marian
(1)
Śliwerski Bogusław
(1)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(1)
Year
2010 - 2019
(5)
2000 - 2009
(9)
1990 - 1999
(2)
Time Period of Creation
2001-
(7)
1901-2000
(2)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Country
Poland
(15)
Language
Polish
(13)
unknown (xxx)
(1)
Audience Group
Szkoły wyższe
(3)
Nauczyciele
(2)
0-5 lat
(1)
14-17 lat
(1)
6-8 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Dzieci
(1)
Logopedzi
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Przedszkola
(1)
Psycholodzy
(1)
Studenci
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Demographic Group
Literatura polska
(1)
Subject
Pedagogika
(4)
Wychowanie
(4)
Badania ilościowe
(2)
Badania jakościowe
(2)
Eksperyment pedagogiczny
(2)
Hipoteza
(2)
Metodologia
(2)
Młodzież
(2)
Niepełnosprawni
(2)
Obserwacja
(2)
Podręczniki akademickie
(2)
Socjometria
(2)
Uczniowie
(2)
Wychowanie przedszkolne
(2)
Agresywność
(1)
Alkoholizm dzieci i młodzieży
(1)
Autonomia (filoz.)
(1)
Chorzy z zespołem Downa
(1)
Dogoterapia
(1)
Edukacja medialna
(1)
Edukacja prozdrowotna
(1)
Eksperyment
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Historia
(1)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(1)
Integracja społeczna
(1)
Inteligencja
(1)
Interakcja wychowawcza
(1)
Kultura masowa
(1)
Logopedia
(1)
Manipulacja (psychol.)
(1)
Metoda Montessori
(1)
Montessori, Maria (1870-1952)
(1)
Myślenie twórcze
(1)
Nadużywanie alkoholu
(1)
Nauczanie
(1)
Osobowość
(1)
Pamięć
(1)
Pedagogika opiekuńcza
(1)
Pedagogika resocjalizacyjna
(1)
Poezja dziecięca polska
(1)
Praca młodocianych
(1)
Promocja zdrowia
(1)
Przemoc
(1)
Przemoc w szkole
(1)
Psy
(1)
Rehabilitacja (med.)
(1)
Rodzina
(1)
Rola społeczna
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Samorealizacja
(1)
Samowychowanie
(1)
Teoria nauczania
(1)
Wartość
(1)
Wsparcie społeczne
(1)
Wychowanie do wartości
(1)
Wychowawstwo
(1)
Środki masowego przekazu
(1)
Subject: time
1801-1900
(1)
1901-1914
(1)
1901-2000
(1)
1918-1939
(1)
1945-1989
(1)
Subject: place
Włochy
(1)
Genre/Form
Podręcznik
(3)
Poradnik
(2)
Ćwiczenia i zadania
(2)
Opracowanie
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Słownik terminologiczny
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(8)
Nauka i badania
(2)
Psychologia
(2)
Historia
(1)
Językoznawstwo
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
16 results Filter
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. I (1 egz.)
Book
In basket
Dydaktyka : podręcznik częściowo programowany / Czesław Kupisiewicz. - Wyd. 13 zmienione. - Kraków : Oficyna Wydawnicza Impuls, 2012. - 356 stron : ilustracje ; 21 cm.
(Pedagogika Nauce i Praktyce)
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
O dostępność zapytaj w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Book
In basket
(Radosne Przedszkole)
Treści zawarte w programach nauczania realizowane są w przedszkolach w nawiązaniu do tematów kompleksowych, które ściśle korespondują z aktualnymi, bliskimi dziecku wydarzeniami, zjawiskami, zmianami w przyrodzie czy spostrzeżeniami z życia społecznego. Nauczyciel, realizując temat kompleksowy, stara się o odpowiedni dobór literatury, zabaw, zajęć. Książka, którą polecam nauczycielom przedszkoli, zawiera nie tylko propozycje tematów kompleksowych na cały rok, ale także zabawy, opowiadania, teatrzyki, wiersze i zajęcia, które służą ich opracowaniu i realizacji.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
O dostępność zapytaj w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
All copies are currently on loan: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
W prezentowanej publikacji nakreślono Czytelnikowi fundamentalne pytania: co się stanie z ukochanym dzieckiem z Zespołem Downa jeśli zabraknie rodziców? Autorzy poszczególnych tekstów próbują zmierzyć się z nieznanym obszarem ludzkiego doświadczenia i wypełnić go rozwiązaniami, które mogłyby wspomóc tę trudną dorosłość. Oczywiście nie chodzi tu o gotowe recepty, ale o zauważanie problemu i poważne go potraktowanie.Wzrost średniej długości życia w ogólnej populacji powoduje zwiększająca się liczbę osób starszych z ZD, co wiąże się ze średnią długością ich życia, która obecnie wynosi około 57 lat. Przesunięcia demograficzne w gronie osób z ZD wskazuje, że w niedalekiej przyszłości będzie to bardzo liczna grupa ludzi dorosłych, potrzebujących wsparcia. Obecny kryzys systemu edukacji osób niepełnosprawnych intelektualnie, który generalnie nie jest przygotowany na zmieniającą się sytuację, musi nie tylko napawać troską, ale motywować do podjęcia celowych działań. Słowa T. Sobolewskiego (2009) mogą bez wątpienia być ilustracją (wyartykułowanych, bądź też nie) przemyśleń wielu rodziców dorastających i dorosłych dzieci z zespołem Downa. Niebagatelne znacznie ma fakt, że osoby dorosłe z ZD są podwójnie pokrzywdzone przez los, ponieważ śmierć osób najbliższych, jakimi są rodzice, powoduje utratę najbliższego środowiska, konieczność opuszczenia miejsca zamieszkania i przeprowadzenie się do nowej grupy społecznej i nowego miejsca, jakim w Polsce jest najczęściej instytucja Domu Pomocy Społecznej. Sytuacja ludzi starszych z zespołem Downa nasuwa jedno bardzo proste (choć trudne w realizacji) wyzwanie: należy szukać nowych rozwiązań, które dla tych osób oraz ich rodzin będą najlepsze tj. będą spełniały podstawowe prawo każdego człowieka - prawo do godnego życia. To zadanie należy podjąć niezwłocznie.Publikacja podzielona jest na rozdziały poświęcone kolejno problemom biologicznym, psychologicznym, edukacyjnym, społeczno-zawodowym a ostatni refleksjom rodzeństwa dorosłych osób z zespołem Downa.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
O dostępność zapytaj w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
O dostępność zapytaj w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
All copies are currently unavailable: sygn. 37
Book
In basket
Zrozumieć Montessori czyli Maria Montessori o wychowaniu dziecka / Małgorzata Miksza. - Wydanie 8 uzupełnione. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2018. - 129, [3] strony : ilustracje, fotografie, wykresy ; 24 cm.
Książka "Zrozumieć Montessori. Czyli Maria Montessori o wychowaniu dziecka" ma przede wszystkim na celu wyjaśnienie czytelnikowi przesłania pedagogicznego Marii Montessori. Pomimo, ze w pracach Autorki często pojawiał się termin „metoda”, to M. Montessori zawsze w końcowym rezultacie chodziło o wszechstronną pomoc dziecku w jego trudzie indywidualnego rozwoju oraz włączenie go do życia w kulturze i cywilizacji ludzkiej przesyconej miłością i pokojem. Aby taka pomoc zaistniała, konieczne było, zdaniem M. Montessori odpowiednie przygotowanie dorosłych ( nauczycieli, rodziców, pedagogów), którzy znając prawa rozwojowe dziecka(chodzi tu m.in. o „polaryzację uwagi”, „wrażliwe fazy”),będą je wpierać w rozwoju, rozumnie kochając i darząc szacunkiem. Środkiem ma tu być „przygotowane otoczenie” a warunkiem sukcesu, respektowanie zasady porządku (samodyscypliny) i wolności, która w wyważonych klamrach prowadzi człowieka do optimum rozwojowego, czyli „normalizacji”.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
O dostępność zapytaj w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
O dostępność zapytaj w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
O dostępność zapytaj w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again