Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(16)
Forma i typ
Książki
(16)
Publikacje dydaktyczne
(5)
Publikacje naukowe
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Poezja
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Proza
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
nieokreślona
(8)
dostępne
(7)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(16)
Autor
Fuks Agata
(2)
Łobocki Mieczysław (1929-2012)
(2)
Bęczkowska Krystyna (1940-2016)
(1)
Czarnecka Wiesława
(1)
Gajda Janusz (1933- )
(1)
Kaczmarek Bogusława Beata
(1)
Karkowska Magda
(1)
Kulisiewicz Beata
(1)
Kupisiewicz Czesław (1924- )
(1)
Miksza Małgorzata (1957- )
(1)
Niewola Dorota
(1)
Nęcka Edward (1953- )
(1)
Skorek Ewa Małgorzata
(1)
Węglińska Maria (1936- )
(1)
Łakomski Marian
(1)
Śliwerski Bogusław
(1)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(5)
2000 - 2009
(9)
1990 - 1999
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(7)
1901-2000
(2)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(15)
Język
polski
(13)
nieznany (xxx)
(1)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(3)
Nauczyciele
(2)
0-5 lat
(1)
14-17 lat
(1)
6-8 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Dzieci
(1)
Logopedzi
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Przedszkola
(1)
Psycholodzy
(1)
Studenci
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Pedagogika
(4)
Wychowanie
(4)
Badania ilościowe
(2)
Badania jakościowe
(2)
Eksperyment pedagogiczny
(2)
Hipoteza
(2)
Metodologia
(2)
Młodzież
(2)
Niepełnosprawni
(2)
Obserwacja
(2)
Podręczniki akademickie
(2)
Socjometria
(2)
Uczniowie
(2)
Wychowanie przedszkolne
(2)
Agresywność
(1)
Alkoholizm dzieci i młodzieży
(1)
Autonomia (filoz.)
(1)
Chorzy z zespołem Downa
(1)
Dogoterapia
(1)
Edukacja medialna
(1)
Edukacja prozdrowotna
(1)
Eksperyment
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Historia
(1)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(1)
Integracja społeczna
(1)
Inteligencja
(1)
Interakcja wychowawcza
(1)
Kultura masowa
(1)
Logopedia
(1)
Manipulacja (psychol.)
(1)
Metoda Montessori
(1)
Montessori, Maria (1870-1952)
(1)
Myślenie twórcze
(1)
Nadużywanie alkoholu
(1)
Nauczanie
(1)
Osobowość
(1)
Pamięć
(1)
Pedagogika opiekuńcza
(1)
Pedagogika resocjalizacyjna
(1)
Poezja dziecięca polska
(1)
Praca młodocianych
(1)
Promocja zdrowia
(1)
Przemoc
(1)
Przemoc w szkole
(1)
Psy
(1)
Rehabilitacja (med.)
(1)
Rodzina
(1)
Rola społeczna
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Samorealizacja
(1)
Samowychowanie
(1)
Teoria nauczania
(1)
Wartość
(1)
Wsparcie społeczne
(1)
Wychowanie do wartości
(1)
Wychowawstwo
(1)
Środki masowego przekazu
(1)
Temat: czas
1801-1900
(1)
1901-1914
(1)
1901-2000
(1)
1918-1939
(1)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Włochy
(1)
Gatunek
Podręcznik
(3)
Poradnik
(2)
Ćwiczenia i zadania
(2)
Opracowanie
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Słownik terminologiczny
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(8)
Nauka i badania
(2)
Psychologia
(2)
Historia
(1)
Językoznawstwo
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
16 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. I (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
O dostępność zapytaj w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Radosne Przedszkole)
Treści zawarte w programach nauczania realizowane są w przedszkolach w nawiązaniu do tematów kompleksowych, które ściśle korespondują z aktualnymi, bliskimi dziecku wydarzeniami, zjawiskami, zmianami w przyrodzie czy spostrzeżeniami z życia społecznego. Nauczyciel, realizując temat kompleksowy, stara się o odpowiedni dobór literatury, zabaw, zajęć. Książka, którą polecam nauczycielom przedszkoli, zawiera nie tylko propozycje tematów kompleksowych na cały rok, ale także zabawy, opowiadania, teatrzyki, wiersze i zajęcia, które służą ich opracowaniu i realizacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
O dostępność zapytaj w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W prezentowanej publikacji nakreślono Czytelnikowi fundamentalne pytania: co się stanie z ukochanym dzieckiem z Zespołem Downa jeśli zabraknie rodziców? Autorzy poszczególnych tekstów próbują zmierzyć się z nieznanym obszarem ludzkiego doświadczenia i wypełnić go rozwiązaniami, które mogłyby wspomóc tę trudną dorosłość. Oczywiście nie chodzi tu o gotowe recepty, ale o zauważanie problemu i poważne go potraktowanie.Wzrost średniej długości życia w ogólnej populacji powoduje zwiększająca się liczbę osób starszych z ZD, co wiąże się ze średnią długością ich życia, która obecnie wynosi około 57 lat. Przesunięcia demograficzne w gronie osób z ZD wskazuje, że w niedalekiej przyszłości będzie to bardzo liczna grupa ludzi dorosłych, potrzebujących wsparcia. Obecny kryzys systemu edukacji osób niepełnosprawnych intelektualnie, który generalnie nie jest przygotowany na zmieniającą się sytuację, musi nie tylko napawać troską, ale motywować do podjęcia celowych działań. Słowa T. Sobolewskiego (2009) mogą bez wątpienia być ilustracją (wyartykułowanych, bądź też nie) przemyśleń wielu rodziców dorastających i dorosłych dzieci z zespołem Downa. Niebagatelne znacznie ma fakt, że osoby dorosłe z ZD są podwójnie pokrzywdzone przez los, ponieważ śmierć osób najbliższych, jakimi są rodzice, powoduje utratę najbliższego środowiska, konieczność opuszczenia miejsca zamieszkania i przeprowadzenie się do nowej grupy społecznej i nowego miejsca, jakim w Polsce jest najczęściej instytucja Domu Pomocy Społecznej. Sytuacja ludzi starszych z zespołem Downa nasuwa jedno bardzo proste (choć trudne w realizacji) wyzwanie: należy szukać nowych rozwiązań, które dla tych osób oraz ich rodzin będą najlepsze tj. będą spełniały podstawowe prawo każdego człowieka - prawo do godnego życia. To zadanie należy podjąć niezwłocznie.Publikacja podzielona jest na rozdziały poświęcone kolejno problemom biologicznym, psychologicznym, edukacyjnym, społeczno-zawodowym a ostatni refleksjom rodzeństwa dorosłych osób z zespołem Downa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
O dostępność zapytaj w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
O dostępność zapytaj w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Egzemplarze są obecnie niedostępne: sygn. 37
Książka
W koszyku
Zrozumieć Montessori czyli Maria Montessori o wychowaniu dziecka / Małgorzata Miksza. - Wydanie 8 uzupełnione. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2018. - 129, [3] strony : ilustracje, fotografie, wykresy ; 24 cm.
Książka "Zrozumieć Montessori. Czyli Maria Montessori o wychowaniu dziecka" ma przede wszystkim na celu wyjaśnienie czytelnikowi przesłania pedagogicznego Marii Montessori. Pomimo, ze w pracach Autorki często pojawiał się termin „metoda”, to M. Montessori zawsze w końcowym rezultacie chodziło o wszechstronną pomoc dziecku w jego trudzie indywidualnego rozwoju oraz włączenie go do życia w kulturze i cywilizacji ludzkiej przesyconej miłością i pokojem. Aby taka pomoc zaistniała, konieczne było, zdaniem M. Montessori odpowiednie przygotowanie dorosłych ( nauczycieli, rodziców, pedagogów), którzy znając prawa rozwojowe dziecka(chodzi tu m.in. o „polaryzację uwagi”, „wrażliwe fazy”),będą je wpierać w rozwoju, rozumnie kochając i darząc szacunkiem. Środkiem ma tu być „przygotowane otoczenie” a warunkiem sukcesu, respektowanie zasady porządku (samodyscypliny) i wolności, która w wyważonych klamrach prowadzi człowieka do optimum rozwojowego, czyli „normalizacji”.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
O dostępność zapytaj w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
O dostępność zapytaj w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
O dostępność zapytaj w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej